Monday, February 21

DiLeMa WaRm N SeNgEt.......


salam.......................

Pertanyaan:
Salah ke kalau kite ambik berat kat seseorang? kalau buat baik pon orang akan bertanye,,, nak buat baik pon kena ade sebab ke? erm,,, aku ade cerita nk kongsi.. aku ade seorang 2 kawan.. aku bg name mereka Senget n Warm. Aku kenal mereka mase aku berada di puncak gading... erm,,, yang nak buat aku bercerita pasal mereka kerna mereka berperangai pelik sejak due menjak ni,, 

Cerita 1:

Senget..... aku mula dengan Senget,, why ak panggil die senget,,, hahah sebab die panggil aku sengal.. erm,,, kami ni lain2 bangsa,,, dia dok OVER SEA.. aku dok kat sini je,, aku mula rapat ngan die mase g pantai,,, aku selalu care kat die sebab die orang JAUH kan,,, apa y aku buat or bagi.. aku tak penah mintak balasan,,, for what nk mintak balasan,,,  buat sesuatu kalau nk harapkan balasan tak menyuburkan jiwe beb... bagi aku, sesape kawan or aku kenal,,, kalau kau susah.. aku pon susah same,, sebab aku kenal kau,,, kalau aku boleh tolong kau,, tu dah buat aku cukup hapi.. aku rase cukup hapi bila orang y aku jaga hapi same,,, aku tak mintak ko balas ape2,,, cukup kau sedar ade orang y care pasal kau.. 

Cerita 2:

Warm.... aku panggil die Warm sebab setiap kali ak tengok die, die macam ade aura pemanas,, maksud aku aura y buat kau selesa,,, Warm pon orang OVER SEA.. tp aku kenal die lambat dr Senget,, aku kenal die tp xpernah bertegur sape,,, Warm ni kadang2 aku boleh katekan pelik,,, sebab die mcm orang y hidup dalam bayangan,.. erm,, aku tengah cube nk menyelami hati n pemikiran die,, ape y aku tafsir,, die seorang y terlalu befikir,,, tp jiwa die kosong,, macam die mencari sesuatu y die sendiri tak tahu... selalu aku tengok die hapi,,, macam orang biase,,, but,,, dari satu sudut,, aku tengok macam aku tak penah kenal die,,, keadaan ni buat aku risau,,, bukan ape,.. aku rase risau tgk die mcm orang LOST,,, aku cube nk dekatkan diri dengan die,, tp.... ia menyebabkan aku makin jauh,,, sampai satu tahap aku dan die jadi bisu,,,, but alhamdlh,,, aku nampak jalan untuk betulkan kebisuan itu,,, cume aku takut nk melangkah lagi dalam,, takut aku akan LOST die nanti,,, erm,,,, so ape y aku nk buat?? treatment mn nk gune..?? erm,,, aku pon tak pasti g,,, bukan senang nk bahagiakan orang kan,, walaupon kite senang hati.. namun ade orang y sebaliknye,,, kalau boleh aku nk bawak Warm keluar dari dunia die,,, dunia d luar ni luas untuk die,,, erm,,,,,,,,, doakan aku berjaya,, amin,,,

Kesimpulan:
* Buatlah sesuatu perkara tu tanpa mengharapkan balasan
* Sayangilah sesuatu itu sedalamnya kerna ia kadang2 hilang rase sayang pada dirinya
* Setiap manusia saling membantu, INGAT jangan sesekali kau sesali akan setiap saat yang hadir dalam diri kau!
* Hargai setiap orang yang ade disisi anda
*  N always KEEP IN MIND…… AKU SAYANG KORANG SEMUA!









No comments:

Post a Comment