Monday, May 23

Trust=shit

Menurut kamus B.I;
Trust is both and emotional and logical act. Emotionally, it is where you expose your vulnerabilities to people, but believing they will not take advantage of your openness.

Menurut kamus MELAYU;
Kepercayaan tidak lain daripada pemikiran yang kita fikirkan berulang kali. Apabila kita memikirkan sesuatu berulang kali, kita akan menganggapnya sebagai sesuatu yang benar.

Menurut kamus ak;
Trust=shit (kadang2)! Dalam dunia ni, manusia macam2 ragam.. macam2 perangai. Dalam hubungan antara manusia, terdapat beberapa element utama yang menjadi penghubung antara manusia. Kepercayaan, kasih sayang, kejujuran, keimanan dan saling tolong menolong. Bagi aku, ini element penting dalam hidup manusia, kalau salah satu hilang. Hilanglah diri kau sebagai manusia, korang mesti pelik. Kalau sape2 yang follow blog ak la, aku jarang tulis bende2 macam ni. Jarang sangat rase nk maki2 orang. Tapi malam ni, aku tak leh tahan. Bengkek, sebenkeknye! Selagi aku tak dapat penjelasan, aku tak puas hati! Falsafah hidup aku simple, tak kira sape kau. Kalau aku kenal ko, aku bg 100% element yang aku cakap td. Tapi bila sekali kau calarkan mana2 element yang aku bagi tu, sampai ko mati aku ingat! Sekarang aku bercakap tentang, kepercayaan! Susah sangat ke, nak percaya kat orang? Paling susah ke, nak hargai kepercayaan yang diberikan? SHIT! Aku benci istilah kepercayaan! Betapa murahnya kepercayaan yang kita beri kepada setiap orang yang kita kenal, sampai depa sanggup sia-siakan macam tu je. Well memang aku tengah bengang dengan orang, orang yang aku sayang lak tu. Payah sangat ke nak bercakap kalau ade masalah? Bukan tak boleh setelkan masalah ni dengan baik. Ingat melarikan diri cara yang baik la.. walaupun die tak berlari. Tapi cara ni, aku dapat rase die mengelakkan diri. Bajet kau jauh dari aku, so semua bende setel la. Silap besar beb.. silap2,,, walaupun aku tak bagi tau ko aku bengang ngan ko. Tapi serius aku cakap, aku tak akan reda apa2 dalam hal ni... bagi balik hak aku! Lepas tu ak tak kisah dah ape nak jadi dengan kau! Jangan buat naya kat orang macam ni. Sungguh aku cakap! Kalau tak setel cara baik, aku tulahkan kau. Tak selamat hidup ambik rezeki orang beb! Sori la kalau ayat kasar sikit! Aku bukan pandai  marah2 orang depan2,, pakse2 org lagi aku tak suke, bg aku. Kau tau tanggungjawab ko sediri, tak payah nk bg tau banyak kali.. shit!!!!!!! Aku memang out now! Rase nk pijak2 org pon ye jugak... ya allah!!! Bg aku jalan keluar!!

2 comments:

  1. sabar yer cik pena... kepercayaan itu mungkin tak ada pada yang dimaksudkan... tapi kadang-kadang dalam hal hak dan melibatkan halal atau tak, lebeih baik jika disuarakan terus padanya... harap membantu... peace...

    ReplyDelete
  2. c'dila- hati saya dah kering.. sy dh letih menjaga, mengambil berat, kisah. letih sangat2... biarlah... lost... it better than being found..kan..

    ReplyDelete