Wednesday, August 10

Sesuatu untuk di hargai: kenangan


Berikanlah aku
Sesuatu yang meyakinkan
Sesuatu yang takkan hilang
Yang terbaik untuk diriku
Tuk hidupku
Hulurkan tanganmu
Berikan ku keyakinan
Hingga akhir nafasku
Bila sampainya waktu
Terindah

 Hingga akhir nanti
Ku hargai semua ini
Yang terindah
Yang tercipta
Dalam hidupku
Kisah hidup ini
Hingga ke akhir nafasku
Kan menjadi sejarah
Dalam hidupku

Takkan kau fahami
Apa yang tersirat di hati
Masa pantas berlalu pergi
Kenangan kan tetap di hati
Dihargai
Suatu hari nanti
Detik waktu kan terhenti
Hingga akhir nafasku
Bila sampainya waktu terindah

***** aku melilau dalam youtube cari lagu2 best.. cari feel nk mengarang la kan... tup2 terjumpa lagu ni.. Muzzy- hingga akhir nafasku. Bunyi macam lagu cinta je, aku play le...  wow... ni bukan lagu cinta biasa,,, ini sebuah lagu kehidupan. Buat aku terasa sangat indah, tenang, rase macam teringat saat2 lampau. Time yang aku suka teringat... "Berikanlah aku sesuatu yang meyakinkan, Sesuatu yang takkan hilang, Yang terbaik untuk diriku, Tuk hidupku" = kenangan. Yup kenangan yang menyakinkan, yang tak akan hilang, adalah perkara yang terbaik untuk aku dan kalian. Mungkin kalian pernah alami seperti aku alami, ketika kita ada masa terluang dan tibe2 kenangan lalu muncul tibe2,,, like zaman kanak2 ke,,, zaman belajar ke,,, or anything yang buat korang tersenyum tersendiri bila terfikir. disaat kalian memikirkannya, adakah kalian merasakan satu perasaan yang hangat didalam hati kita? yang buat kita tersenyum sendiri n merasa sangat tenang. Itulah rase dari sebuah kenangan yang hadir sebagai rindu. YES! aku rindu akan kenangan aku yang lalu. walaupun banyak perkara yang mencalar hidup aku, but ada perkara yang buat ak tersenyum ketika aku dalam kelukaan. MA aku selalu kate, walaupun seberapa teruk kita dilukai jangan sesekali lupa tersenyum. kerana senyuman itulah penawar luka tanpa kita sedari. ialah menjana kekuatan buat diri. 

"orang yang mampu tersenyum disaat ia terluka menunjukkan betapa tabahnya dan sabarnya insan tersebut"

aku blum sampai lagi tahap tu, still in progress... belajar memberi tanpa meminta balasan dan tersenyum apabila dilukai. sangat payah pada awalnya, namun apabila mampu memilikinya ia terasa sangat unik.. perasaan yang xpasti mcm mana nk katakan... tapi sangat tenang... ari ni member aku mintak aku belanje.. sokmo suh ak belanja, ak mintak la reason why... adalah beberapa reason y die bg... y paling aku suka " sebab ko sayang aku kan" hahha... gelak ak baca.. this guy ok. jgn fikir bukan2.. apa yang aku nk bg tau, ada jugak orang hargai diri kita. disaat kita menyayangi orang disekeliling kita, seringkali kita dilukai. namun, ada yang menghargai! bagi aku itu cukup indah, umpama sebuah ucapan "TERIMA KASIH".. mungkin kalian juga mengharapkan ada org menberi tahu korang yang mereka "SAYANG" kalian kan... samalah seperti aku... Kadang2 ucapkan "sayang" "terima kasih" kepada setiap insan yang wujud di kalangan kalian. Walaupun mereka mungkin tidak akan selalu disamping kalian, but mereka memerhati dan menjaga kalian dari jauh. Sama seperti aku....

"Menjaga hati dan menyayangi walaupun dari penjuru mata hati. Ia adalah satu keindahan bagi yang mengerti"


No comments:

Post a Comment