Friday, July 29

satu permulaan di bulan ramadhan...

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua
*********** bulan yang sentiasa dinanti oleh umat islam, begitu jua aku. Bulan yang penuh ketenangan, aku menanti dengan sabar. Aku ingin lalui dengan penuh penghargaan. Moga ia memberi aku satu pengertian yang abadi disamping redaMU ALLAH..... Moga ENGKAU terima diriku, ibadahku, serta pelihara hatiku dari segala kesedihan, kedukaan, godaan, serta kealpaan. Pada saat ini, aku izinkan semua yang bukan milik aku, untuk pergi.... Moga yang sepatutnya memilikinya akan dapat memilikinya... Disaat ini jua, izinku, meletakkan harapan yang baru pada bulan yang mulia ini. Agar harapan itu, mampu memberiku kekuatan yang baru dan meluputkan yang lalu dari hati dan fikiran.... Moga aku menemui sesuatu yang bernilai yang benar2 ditakdirkan milik aku.....  amin. 

2 comments: