Monday, November 7

aku pon tak menahu


Ingin ku mencari bayangan dikau
Namun tiada bersua yang tersembunyi
Di dalam diri rasa cintamu yang abadi
Setiap detik dan tiap ketika
Tuhan mengerti yang kita mencuba
Mengapa kau masih tak peduli
Pengemis cintamu yang asing ini
Mithali…
Pengganti nama cintamu yang suci
Mithali…
Sang puteri yang membuat kuresah
Mithali…
Tiap suatu pastikan berubah
Mithali…

Mungkin kita kan bertemu semula
Bila kubaca pintu hatimu
kesetiaan cinta terkunci padu
Seakan kau turut berbicara
Agar kebahagiaan sama dirasa
Kiranya benar oh kekasihku
Betapa lama masa berlalu
Kiranya benar suatu siksaan
Mengapa tiada penderitaan

Mithali…
Pengganti nama cintamu yang suci
Mithali…
Sang puteri yang membuat kuresah
Mithali…
Tiap suatu pastikan berubah
Mithali…
Mungkin kita kan bertemu semula

** sebuah lagu yang sentiasa berlegar dalam ingatan... bg aku ia bukan hanya sebuah lagu.. namun sebuah harapan... walaupun aku sedar harapan itu mungkin hanya mimpi.. indah dalam lena tetapi kosang di alam nyata... ingin sekali aku memetik gitar menyanyikan lagu ini... agar hati yang sayu ini kembali mekar semula...

to empunya blog: ingat janji2 anda pada kami si keluarga, 2 tahun masa kami pinjamkan kepada anda untuk membawa segulung ijazah sarjana dan sebuah cinta pulang ke halaman.

kepada kamu si keluarga: akan aku usahan segulung ijazah sarjana pulang ke halaman.. namun membawa cinta aku serahkan pada ilahi.. andai aku tidak mampu membawa cinta pulang ke halaman izinkan aku pergi membawa diri memburu sebuah ijazah kedoktoran jauh di sana... agar aku xdak perlu gusar mengapai impianku sebelum aku jatuh ke dalam cinta...

jawapan si keluarga: permintaan kamu kami benarkan. dengan syarat, kami tetap akan mendapat pewaris walau bagaimana pun keadaan. 

***********10/11/2011 terpatri sebuah perjanjian dalam sebuah kehidupan aku.. dan lagu ini permulaan dan pengakhir sebuah drama hidup aku y tak kesampaian... 11/11/11 bermula episod hidup baru, hidup si aku yang ingin menjadi budak kecil yang tak memikirkan masalah orang dewasa.. apa y aku perlu tahu.. BELAJAR.. BELAJAR.. BELAJAR... ada masa lapang kita main, bila malam datang, kita zzz... lapo g makan... life budak2 more colorful ... kenapa mesti 10 kenapa mesti 11?? 10/11 penutup kepada sebuah cerita lalu... cerita yang sangat2 aku xmahu imbas kembali... biar.. biar ia luput dalam masa lalu.. ak xmahu ia jadi kenangan... kenapa 11/11/2011?? kerna ia hari jumaat... penghulu segala hari... hari yang dimuliai... moga berkat hari itu aku mampu bangun dan terus berdiri lalu berlari dari bangku ku mengejar sebuah MASTER dan ada sebuah PHD yang menanti... itu janji aku dengan diri sendiri... itu juga perjanjian aku dengan mereka. aku kotakan janji aku, dan mereka kotakan janji mereka.. moga segala2nya berjalan dengan lancar.. ameen....





No comments:

Post a Comment