Sunday, January 1

dairi aku si pencari


aku termenung melihat bulan dan aku terfikir:

 Di hatiku berkata
Apakah sebenarnya cinta
Di hati ini
Hanya mainan semata
Namun kau tak mengerti...

aku tersenyum, teringat kisah lalu:
Pengalaman mengajarku 
jangan mudah luahkan isi hatiku
tapi bila ia melamarku
senyuman nya hatiku luas terbuka
yang kuidamkan musnah
yang ku genggam terpisah...
 
Kadang2 aku terpinga2...:
apakah yang engkau cari?
tak kau temukan di hatiku?
apakah yang engkau inginkan?
 
entahlah... kadang2 aku tertanya: 

Di mana kan ku letakkan
jiwa ini
seakan-akan berterbangan
untuk mencari tempatnya?


 mungkin juga rasa ini belum sampai masa dan orang y sahih untuk aku baja:

andai saja bisa kau pahami
layaknya arti kasih sejati
kerna cinta y sungguh
tiada akan pernah mungkin bersyarat


### meluputnya sebuah kisah yang cukup meninggalkan kesan pada insan y terpalit... sebuah cerita yang dahulunya tiada permulaan, kini sudah ada penghujungnya.. terima kasih pada watak-watak layar.. berakhir sudah cerita sebuah  selendang merah.. terkubu di tirai 2011... mungkin juga tirai 2011 ini merupakan penghujung pencarian kau si pembaca.. bagi aki.. 2012 menjanjikan aki seribu keperluan yang perlu di usahakan.. allah xakan sia2kan setiap usaha umatnya.. dan allah tahu mana yang terbaik mengikut pilihannya.. itu yang perlu di amati.. untuk diri aku dan kau blogger.. jangan bersedih akan kehilangan atau ke tidak sempurnaan pencarianmu.. akan tiba masanya pencarian itu seakan2 menemui jalan penamatnya.. kerana kau perlu memulakan pencarian baru dari titik nokhtah tak sempurna itu... mungkin kini aki merasa lapang... walaupun ada rasa kecewa... namun.. ia permulaan untuk sembuh.. 


*memiliki sesuatu yang dimiliki adalah satu anugerah sebaik2 anugerah adalah menjaga apa yang telah dimiliki*

No comments:

Post a Comment