Monday, September 5

madah berhelah~~ bukan....


Ting... tong... (mood lagu : Mithali cintaku-utopia)... dah lama aki xdengar lagu ni... lagu ni buat hati aki runtun a.k.a sad... serius la.. kalau korang suke sape2 jgn la buat2.. lagu tema untuk saat2 indah pertemuan korang tu.. kalau hapi ending,,, ok la,,, kalau ending yang xending macam aki... parah2...

Hahaahha... susah ke kita nak menyukai seseorang dan menyayangi mereka??? Antara suka dan sayang mana yang hadir dahulu??? Boleh ke kita menyayangi orang yang kita xsuka??

Aki keep putar2 lagu ni banyak kali.. sampai suatu ketika hati aki rasa sebak or kosong.. sedih.. ni lagu tema aki.. lagu d saat aki menyayangi orang yang aki xpernah kenal dan suka.. wujud secara tibe2,,, di saat aki betul2 perlukan orang untuk membantu aki utk bangun... huhuh kadang2 aki rasa pertemuan kami satu kesilapan.. kesilapan yang sangat besar...

Pertama kali aki benar menyayangi seorang insan yang buat hati aki pedih sangat2 bila d perlakukan begini... baru aki sedar.. bagaimana rasanye apabila sayang yang di persiakan.. cinta yang d permainkan... rasa sangat2 teruk... rasa sangat2 bodoh.. baru aki tau knp ada segelintir manusia sanggup bunuh diri sebab cinta buta mereka.. dan baru aki tahu perasaan mama aki.. bila ayah aki sia2kan kehidupan dan kasih sayang yang kami beri.

Pernah aki seketika.. aki benci KAUM LELAKI! Kejam! Xberhati perut! Semudah2nye mereka mempermainkan perasaan perempuan yang menyayangi mereka.. MURAH SANGAT KE PERASAAN KAUM HAWA INI? Sehingga boleh di lontar2 kemana2 saja?? Hahahah... antara wanita dan lelaki.. wanita lagi mudah mendermakan air mata mereka dari lelaki.. kerana jiwe mereka lebih mudah terusik.

Aki bukan menyalahkan lelaki je... time emosi xterkawal masa tu... SYAITAN pon dok terloncat2 menghasut... but reality.. ada juga wanita yang mempersiakan cinta seorang lelaki.. mcm kisah kawan aki.. sayang gilee2 kat gurlz2 ni.. tapi gurlz2 ni tau y member aki syok gile kat die.. but hati xterbukak kat member aki kot... ada y telah menyunting hati terlebih dahulu.. kesian kawan aki... bg aki la.. dia mangsa korban “ANTARA KAWAN DAN SAYANG”. Payah2...

Aki hilang kepercayaan... dan akan hilang buat satu jangka masa yang panjang.. kebodohan diri memakan jiwe... padan dengan muka sendiri.. ahhaha... mungkin ini dugaan bagi aki dan mereka yang terbabit... aki amat2 berharap insan tu boleh baca apa yang aki penah tulis kat blog ni.. namun mustahil la... aki ternanti2 kisah sebenar di sebalik drama yang diputarnya... namun seketika aki tersedar.. “ reality xseindah fantasi, namun fantasi lebih menyakitkan dari realiti”..
Huhuhuh... aki membebel apa tah malam ni. Malam raya lak tu.. ya allah.. ni lah bila hati berbunyi.. terasa luka dulu terusik kembali.. terasa benci bercampur rindu... entah la.. taip2 dalam xperia ni... terciptalah kata2 keramat yang telah tercalar...



Mungkin sayang ini milik aku
Tetapi bukan untuk kau miliki
Tetapi sayang ku untuk di hargai bukan dimiliki
Mungkin luka ini milik aku
Tetapi bukan untuk kau ubati
Tetapi lukaku kerana tajamnya hatimu
Mungkin yang indah pernah aku miliki
Tetapi bukan untuk ku kongsi
Tetapiseindah anugerah akhirnya menjerut kisah kau dan aku
Mungkin pandangan ku hanya aku
Tetapi bukan untuk kau perduli
Tetapi pandangan ini lah yang berakhir dengan sebutir permata jernih
Yang tiada berpenghuni
Laksana perahu hanyut namun xsinggah ke pelabuhan

Hakikat dari sebuah penceritaan.. lazimnya hanya untuk hiburan,,, membahagiakan jiwa2 manusia di atas kesedihan manusia lain,,, hebat nya manusia yang tercipta... mampukah kita tersenyum apabila mata bertemu permatanya,,, bibir bertemu senyumnya... hati berlagu pedih.. mampu melakar senyuman di wajah insan lain... kuatnya hati manusia..

insan2... aku merayu... rayuan aku atas dasar keperitan hati mereka... bukan pengaruh kepedihan sendiri namun dengarkan pesan aki::::

“ jangan sesekali kau sentuh hati mereka sekiranya bukan untuk kau miliki, jangan kau gegar batas kesabaran mereka sekiranya bukan untuk kau bimbing, jangan sesekali kau ungkapkan kata2 hikmah, sekiranya kau sendiri xpasti apa yang pasti.. biarkan... biarkan ia di situ menunggu masanya tiba... sama ada insan yang layak menjemputnya.. atau PEMILIK SEMUA JIWA ... menjemputnya pulang......” 

********** xde kaitan ngan yang mati... semua hidup g.. saja borak2.. bermadah sikit2... kasi hati yang pilu tenang sikit.. hope aki dapat sebuah jawapan... bukan sebuah pernantian dalam satu permainan... ini bukan madah berhelah... tetapi madah berselirat dengan makna tersirat dari sebuah kisah yang tersurat.. bye!

No comments:

Post a Comment