Tuesday, March 29

Andai itu takdirnya....


Aku kembali mengarang… tetapi bukan cerita aku,,, tetapi cerita eorang sahabat aku ketika di sekolah,,, PIP… singkatannya,,, rentetan cerita cinta die dengan seorang insan. Aku paparkan kisah PIP di dinding teratak, untuk kita fikirkan bersama….

PIP: Aku nk mintak tolong dengan kau.
PENA: Tolong pe?
PIP: Aku,,, ade masalah.. berat sangat. Xtau nk share ngan sape.
PENA: Ok, sembang je ngan ak. Aku dengar. 
Pip bersembang tentang masalah jiwe nye.. ak sebagai seorang kawan tekun mendengar, apabila aku d minta bersuara.. aku bersuara. 
PIP: Last aku nk mintak tolong ngan ko ni.
PENA: Boleh je beb. Mende y ko nk mintak tolong?
PIP: Aku nk luahkan sesuatu. Boleh ke kau letak kat blog ko? Bukan ape,, just nk mintak tolong tu je. Aku nk orang baca. Bolehkan? Aku tak pandai wat ayat2 jiwang cume, aku nk luahkan je ape y terbuku kat hati ni. Pliz…
PENA: Boleh je,, xde hal.. blog aku tu memang tempat untuk orang singgah, untuk berehat dari masalah y ade.. kau sent kat aku, nanti aku post kan k.
PIP: Ok, nanti aku sent. Thank beb.

……………………………………END……………………………………………………………



EMAIL DARIPADA PIP:

Tidak pernah terlintas dihati aku untuk menjadikan kau orang yang ku sayangi. Penat hati ku menanam niat agar ia tak tersasar dari jalan yang benar. Tidak sekali aku mahukan persahabatan ini tercemar kerana CINTA.. Buat yang entah berapa kali..akhirnya hati ku menyanyangimu walau aku tahu ia tak sepatutnya hadir. ALLAH adakah ini duagaan sekali lagi buat ku??.. Lama aku menyimpan rasa...penat ku berfikir patut kah aku meluahkan ??? atau patutkah aku memendam perasaa itu??? Akhirnya aku tekad untuk meluahkan..tapi sekali lg hati ku dihambat hampa ....kata mu dirimu belum bersedia..andai kau pemilik tulang rusuk ku..pasti kita akan bersatu..andai kita tidak ditakdirkan aku doakan kau bahgia dengan insan lain... robek hatiku mendengar kata-kata itu..Walau pahit untuk ku telan... ku gagahkan hati ini untuk berdiri teguh... ku kuat kan diriku untuk mengukir senyum.. walau hati ini menangis menderita.Tapi selepas derita, kau hadir semula menagih kembali kasih ku yang kau buang.... dan sekali lg aku derita dipermainkan dirimu..
Tanpa kata kau membuat aku jatuh cinta,,,dan tanpa kata cinta akhirnya mengecewakan aku....dan tanpa kata cinta pergi meninggalkan aku.... kenapa harus ini terjadi.... bibirku mengeletar tanpa sebab,,hatiku menangis kesakitan ... Tidak sepatutnya aku mendengar bait cinta itu darimu....berpura-pura tidak mendengar agar hati ini tak disakiti lagi..aku berharap sakit itu boleh datang dan pergi begitu sahaja...dan aku berharap ia tidak meninggalkan parut kecil dihatiku.....
Aku akui aku tidaklah secantik bidadari idamanmu...tapi aku juga punya hati dan perasaan... stiap saat aku berdoa agar kau bertemu insan yang lebih sempurna..agar dia mampu membuat kau tersenyum bahagia... biar kau diam seribu bahasa ...hati izinkan aku mencintai yang RABB lebih dari aku mencintai dia.....

Kawan..mulai detik ini..aku belajar biarla kita memendam perasaan itu..dari kita meluah..kerana bila diluah..hati yang menderita.

..................................END............................................................................................

1 comment: