Tuesday, June 18

kau yang buat aku tersenyum

salam.......... apa kabar kalian semua? sihat? weh harap semua sihat sejahtera hendaknya.. erm,,, 18 jun 2013.. kejap je masa berlalu... dah nk habis setahun.. setahun umpama seminggu... pejam celik... habis masa aku dengan tidur... hahah... well... malam ni xde benda yang menarik ak nk cerita dan kongsikan dengan korang cuma aku terfikir masa tengok blog dashboard td.. 51 visitor for today... oke.. ada org tersesat jugak dalam blog ak ni.. ade jugak tukang baca (kot) apa yang merapu... well than thank a lot...pada sesape yang sudi membaca... may allah bless you for the rest of your life.. oke rase terima kasih dan terharu buat aku nak bercerita tentang  perkara yang telah terjadi beberape minggu lepas... yang buat ak tersenyum tiap kali aku termenung..

petang yang hening ring2.... 
"halo salam..." 
"awk kat mana?"
"dalam lab bos knp?" 
"masok bilik saya sekarang."
ok,,, awat pulak lewat2 ptg ni soh ak mengadap...
tok2....... (bunyi pintu)
"salam doc knp panggil sy?"
"awk boleh tolong buat poster untuk saya x?"
"poster ape? jangan cakap y nk g bawak ke chez?"
"yup saya xsiap g ni... boleh ke"
"nk siap bila?"
"b4 kol 6 ni boleh?"
"aaaaaaaaa........ la ni dah 4.30???"
"boleh2... awak kan pandai bab2 ni..."
******************* mana boleh siapkan poster dalam tempoh singkat... adoi.. la... buat kerja last minit... lagi... kan aku ni tak sampai hati... dengan area tempat aku masa tu musim wesak,,, kedai banyak tutup.. semalaman ak bertungkus lumus buat poster tu... sayang kot kat bos... walaupon sedar... sayang xguna kadang2... kita kan selipar jepun dia... bila teringat baru cari... at last... selamat jugak ak siapkan poster tu.. dan siap di print... jauh kot ak g print.. kerana sikap dia... banyak org terlibat... aku yang terlibat menghantar dia ke airport that time... sebutir je perkataan ak bercakap... aku tahu dia tahu aku marah... but aku xmarah pon... cuma aku terkilan je bila terpikir... "AKU HANYA SEBUAH SELIPAR JEPUN" so 2 minggu aku terpisah dengan dia... buat pertama kali, dia email2 aku beberape kali menceritakan keadaan di sana... yang buat aku terharu dia mohon maaf atas kesalahan yang dia lakukan... wah! menakjukkan... lelaki ni ada musim nye dia tau dia salah ego dia jatuh pada ke sungguhan orang yang berhadapan dengan dia.... ak dah try.... aku tak marah... ak xlawan... aku sampaikan dengan lembut.... dan ia tajam.... yang bikin aku lebih terharu... the second week bila dia balik ke malaysia.. dia ke sarawak,, that time ak terima 1 pesanan dari dia... poster yang aku buat mendapat anugerah poster terbaik semasa pameran di antara 20 poster.... wow~~ aku meloncat kot dalam lab... benda pertama aku cakap "buta ke ape org mat saleh tu?"

poster ak simple sangat, sangat2 simple.... xde pon ape yang menarik... but aku terharu lah... dia pon terharu... hahahah.... oke point aku hanya 1.... kalau korang ikhlas nak menolong xperlu sebab kita nk melakukan nya.... lakukan kerja dengan ikhlas... insyalllah... kadang2.. kita tak nampak keindahannya.... tetapi orang yang menerima dan melihat kadang2 mampu membacanya...kadang2 usaha yang kita lakukan kecil namun mampu mempengaruhi perasaan org lain... believe or not, manusia mudah tersentuh... seteguh mana ego seorang lelaki mampu dilentur dengan sedikit kata2 dari seorang wanita... kadang2... silent word mampu membuat mereka terdiam.... oright... aku dah mengantuk sangat ni,,,,, mata dok weng2... malam ni pon aku lepak lab lagi..... keje xsiap.... hahah..... 

#to*be*respectful*is*to*show*forgiveness#



No comments:

Post a Comment